Hallituksen päätös ei ollut yksimielinen. Varsinkin seuraa pitkään edustaneet näkivät nimen pyhänä asiana, eikä siihen olisi pitänyt koskea. Nuorempien ehdotuksesta asia meni kuitenkin äänestykseen ja esitys lyötiin läpi kahden äänen erolla. Suurimpana perusteluna nimenvaihdokseen oli se, että puhekielessä kuitenkin puhutaan vain Lahden Suunnistajista, joten miksi numeroita roikottaa perässä. Tämän myötä myös seuran lyhenne lyhenee entisestään myös puhekielestä tutuksi ”LS:ksi”.
Muutoksen myötä seura joutui teettämään myös uuden logon. Tiedotusjaoston puheenjohtajan kytköksillä muutoksen täytäntöönpanijaksi valittiin mainostoimisto Mud & Herring, jonka kanssa seuralla on ennenkin ollut yhteistyötä. Itseasiassa aika tasan kaksi vuotta sitten.
”Logon idean inspiraatio lähti viime vuoden toukokuun alun reissusta Ruotsin Finspångiin.” kertoo suunnittelusta vastannut Aki Plaatti. Samaa yritystä käytettiin seuran nettisivujen ilmeen uudistamiseen. ”Bannerista tuli mielestäni mainio. Sain siihen tosin hieman apuja 7v tyttäreltäni” myhäilee Aki tyytyväisenä.
Koko muutos on yksi askel seuran uudistamishankkeessa. Viime vuonna seura sai haltuunsa Tapanilan hiihtomajan uudistamisen ja nämä asiat kulkee käsi kädessä. ”Muutaman vuoden päästä seuramme ilme on kerrassaan komea kaikilta osin. Niin nettisivut, logo, uudet seura-asut ja seura-majakin.” kertoo seuran puheenjohtaja Karl Honung.
Kerrottakoon vielä taustatietona, että koko nimenvaihtoidean alkulähteenä oli seuramme matematiikkapiiri. He olivat jo vuosia pähkäilleet epätäydellistä yhtälöä, jossa muuttujia oli vain liikaa. Hallitus ei kuitenkaan lämmennyt heidän ensimmäiselle ehdotukselle ”Lahden Suunnistajat-37 = x² (x=2L; a=h+d; e=e; n=½S; u=37; i=0; t=∞; j=jotain”.
{jcomments on}